Tired

3 juni 2022 - Kerkrade, Nederland

Soms word je wakker met het gevoel dat je de hele wereld aankan!

jumping-clipart-energetic-kid-jumping-energetic-kid-transparent-735355

Vandaag is niet zo’n dag.

toppng.com-exhausted-tired-sad-stickman-stick-figure-sad-stick-figure-340x640

Wat het precies is, geen idee maar feit is dat ik in de niet zo schone en behoorlijk uitgewoonde kamer boven het grill-restaurant beter heb geslapen dan vannacht in dit heerlijke bed in de nette, moderne kamer. Kan je wakkerslapen? Dan heb ik dat vannacht gedaan. Ik kan er normaal goed tegen, maar vandaag ben ik niet zo fris.

Enfin, je doet er niets aan. De volgende etappe wacht!

Het wordt mijn voorlopig laatste bezoek aan het nette, goed georganiseerde, mooi ingerichte en zelfs van waterbronnen voor wandelaars voorziene Nederland. Het afschuwelijke nieuws van het vermiste jongetje in Kerkrade werpt wel een schaduw. Ik loop in de grensstreek rond Landgraaf als Kerkrade, precies het gebied waar de zoektocht plaatsvindt.

De tocht valt grofweg uiteen in twee delen. Het eerste deel in de natuur, het laatste deel rond de bebouwde kom, maar dan toch nog steeds over paadjes in parken en min of meer landelijk gebied.

506CD9F6-1012-4D68-97C8-DB0F5ACE5EA3

A6594FAC-1F77-476C-A598-44A4888078E4
Grenzen in Europa blijven me fascineren. Aan de ene kant van de brug Duitse bordjes, aan de overkant Nederlandse. Dat is het.

4941B15C-0B3B-4F1E-8EB0-CE7281C627E4

Wel het kleinste stekelvarken dat ik ooit heb gezien.

F97B3C12-C6FC-4EF5-8811-ADCE5895A18531761E2C-09F2-4DCA-8CBD-EB2961F4C719FF647100-3B5A-4ECD-BC0D-47C64B46BD551D8AFBEE-DF18-4594-94D9-66B53A7DC813Veel weidse vlaktes met af en toe een schaduwplek. D8ECD546-9414-442E-A2FE-59E37F8DADB5

Op schootsafstand een NAVO luchtbasis. Vandaar natuurlijk die laagvliegende AWACS toestellen gisteren. En vandaag een groep spotters die allemaal tegelijk uit de auto sprongen en naar dit veld holden om een  unieke foto te maken van een overvliegende heli.

4B0BD324-3B45-40B7-85A0-C7FBA78A2A89
Uniek voor mij: een schaapsherder met kudde en twee herdershonden om de kudde te sturen. Fascinerend om te zien hoe die drie samenwerken en de schapen op de meter nauwkeurig kunnen plaatsen!

5D0CAA95-B056-4367-B062-18C7DBB5D284

Paard en kerktoren boven het maaiveld. Ik was wel even jaloers op de comfortabel zittende ruiter, tot ik me herinnerde dat paarden ook heel warm worden en de ruiter waarschijnlijk net als ik kleddernat was van het zweet.

Kleddernat inderdaad. Door de vermoeidheid komt de warme vandaag wat steviger aan. Ik ben al snel door mijn water heen en neem wat langere pauzes. Gek genoeg heb ik deze en afgelopen dagen helemaal niet zo veel trek, en als dan vooral in zoetigheid. Waarschijnlijk staat mijn lichaam nog steeds op luilekkerland standje suikerverbranding. Hoogste tijd om daar vetverbranding van te maken! Als je weet hoe dat moet, laat het me weten 😉.

8B925E57-B7F7-48C0-887F-45408D03EFFD
Oh ja, die rebus van gisteren. Hier is hij nog een keer.

C7952948-4B4C-48A7-AE41-2FE2BB40F813
Je ziet dit op ontzettend veel huizen en vooral brievenbussen staan. Ik dacht dat het misschien een signaal of boodschap voor de krantenbezorger was, maar het blijkt een zegening voor het betreffende huis te zijn… Ik ben dus echt een pseudopelgrim!

Aan het einde van de middag kom ik aan op het marktplein van Kerkrade. Hier ga ik vanavond eten met een collega en inmiddels goede vriend, waarna mijn Vrienden op de Fiets gastheer mij verwelkomt in de logeerkamer voor hopelijk een goede nacht.

Morgen naar Aken!

B30CE654-6053-4D78-83FA-841DCF612B35

1. Nathanya Sandelowsky:
    3 juni 2022
    Een hele grote energieknuffel voor jou❣️ Vind je echt een kanjer wat je doet. Heel stoer van je. En wat er ook gebeurt, dit neemt niemand van je af. 😚
  2. Malkita:
    3 juni 2022
    Jouw voeten zien er nog best oké uit!

Balen dat vorige nacht niet zo best was maar hopelijk slaap je aankomende nacht wel goed en dan morgen frisser weer aan een nieuwe dag beginnen. Op naar Aken!💋
  3. Pa Gerrits:
    Mooi eindje van huis af
    Een van de pinksterdagen vrijaf
    nemen is dat een optie even vrijaf nemen, lekker genieten en dan weer verder
    Zal wel niet kunnen ivm met de
    Logeeradressen maar toch....
    Groetjes
  4. Diana:
    3 juni 2022
    Na mijn 13,5 km vandaag ben ik nog steeds moe. En ik slaap een stuk beter. Dus… chapeau 😁
    Leuke vergezichten weer. En ook nog spotters gespot! Wel rare abracadabra met die bordjes. Hopelijk morgen weer zo mooi en met betere energie. Je kunt iig weer even teren op de goede gesprekken die je vanavond ongetwijfeld hebt gevoerd
    Tot morgen! 😘
  5. Petra:
    4 juni 2022
    Hoop dat het leuk was in Kerkrade. Hier in Heerlen heerst de indruk dat het daar heel erg is. Limburgse kinnesinne. En Maastricht kijkt weer neer op Heerlen, ohoh. Wandel ze vandaag!
  6. Martijn:
    4 juni 2022
    Jammer dat slapen zo moeilijk blijft, ik ben onder de indruk dat je maar door blijft gaan!
    Waren de karbonaadjes van het eikenprocessievarken wel lekker?
  7. Eva:
    4 juni 2022
    Balen dat je slecht geslapen hebt. Als je zo ver moet lopen heb je natuurlijk wel genoeg energie nodig. Daar komt die trek in suikers ook vandaan! En ja, op een paard krijg je het ook heel warm als het warm is! Vooral onder je cap.
  8. Ron Sandelowsky:
    'Kan je wakkerslapen'

Heerlijk dat woordgebruik van jou.
    Als allochtoon weer wat geleerd ...