Time to Say Goodbye

13 juni 2022 - Dudeldorf, Duitsland

Vandaag afscheid van een heel leuk plekje waar ik graag langer was gebleven. Maar misschien kom ik nog eens terug!
0D919C27-79D6-4B12-8418-EF71DCFD9401

De dag begon lekker koel. Dat loopt meteen een stuk prettiger. Voor mijn gevoel wel de verkeerde kant op want de ochtendzon stond schuin achter me. Maar het klopte, want bestemming Dudeldorf ligt ten zuidwesten van Deudesfeld. Weer zo’n halte uit nood geboren omdat er op de meer directe route naar het zuidoosten binnen loopafstand geen overnachtingen te vinden waren.

FC835683-1D02-435E-B211-104110EBCD42

B3982083-6780-43A5-84A1-C6E8CF8A86A2
Een stuk was ondanks de droogte van de laatste dagen bijzonder zompig. Gelukkig zijn mijn schoenen waterdicht.

5E3CCC08-E38D-4815-975F-61C1846C121C
Een lekker kabbelend stroompje houdt de sfeer er goed in.

6F474676-BD22-4C30-9123-F92F02DB1A70

Duitse Gründlichkeit is ook niet meer wat het geweest was. Dit halve hek zal niet veel mensen afschrikken.

20AAFEA7-5E28-4595-AC15-20DECD7FAE8A

Nee hè, niet weer! Ik kom al bijna nooit een leuk pauzeplekje tegen. Het is ook nog eens maandag, de dag dat bijna alle horeca dicht is, maar deze zou open zijn. Niet dus…

250988FF-1FB0-42A3-99AD-A5193E1856D4
Er zat niets anders op. Ik was inmiddels uit de bossen en op de open vlaktes terechtgekomen. Mijn heup begon vervelend op te spelen en de zon was al weer lekker aan het branden. Dit bushokje had betere dagen gekend, maar het voldeed.

020976FE-E41A-4114-9718-2E419EE9AD31

Je komt grappige stukjes huisvlijt tegen.

6EA9BCDB-3BA9-45F7-8DFD-0CF6D3D32BC2

Overduidelijk jonge koeien. Keken me met grote ogen aan om daarna in hoog tempo weg te galopperen. En ik had me nog wel geschoren! Hopelijk is de boer niet boos op me dat de kudde in de stress schoot.

C60E9922-1411-4E7C-87E6-1C8D881FA531
Het is duidelijk dat ik de Eifel langzaam maar zeker verlaat. Het terrein wordt glooiender en in de verte af en toe moderne gebouwen. Hier in de verte de USAF Airbase Spangdahlem die zo te zien en te horen zeer actief is. De dog fighting F16’s of F35’s (ze zijn net te weg om te kunnen onderscheiden welk type het is) maakten een hels kabaal.

CE34F655-5807-4797-A496-1CE17410B8E4

Dudeldorf! Het lopen ging niet de hele tijd even makkelijk met her en der wat pijntjes. Zo’n stijl stuk afdalen op asfalt in de middagwarmte is dan niet ideaal.

9C30F84D-1622-44E9-9E41-73F4CA96AD02

Mijn hotel van vandaag heeft betere tijden gekend. Ondanks het menu en de wervende teksten aan de gevel, is het restaurant inmiddels gesloten. De Nederlandse eigenaars (ook hier weer!) zijn al wat ouder, de man is te krakkemikkig om nog te koken (haar woorden), een ingehuurde kok is niet betrouwbaar genoeg en personeel is sowieso niet te krijgen. De tuin is gelukkig nog open en de gastvrouw wil ook nog wel iets te drinken brengen. Ondertussen gaan de dog fights van de Amerikaanse piloten op volle kracht door. De vliegtuigen zelf zie je niet of nauwelijks. Het geluid is oorverdovend. Hopelijk zijn het geen F35’s, want dan vrees ik het ergste voor de omwonenden van vliegbasis Leeuwarden.

Ik eet vanavond bij de Italiaanse bistro. Het enige restaurant in de wijde omtrek dat op maandagavond open is.

Morgen weer bijna 25 kilometer naar Bekond. Dichter bij Trier ga ik niet komen, na morgen ga ik naar het Oosten.

4036B82F-08C8-4821-9FE4-08AFDD5F197C

1. Diana:
    13 juni 2022
    Goede test voor je schoenen die zompigheid! Je broekspijpen nog steeds niet aan een wasje toe? 😉 Toch nooit kunnen bedenken dat het onderweg zo uitgestorven zou zijn en een kop koffie en wat te eten zo lastig te krijgen. Dat gebouw (ik neem aan het hotel) ziet er wel erg mooi uit. Dudelsdorfschloss? Die plaatsnamen daar zijn echt koddig. Je zou meer gemütlichkeit verwachten. Je kan weer een turfje zetten. Bis morgen 😘
  2. Pa Gerrits:
    13 juni 2022
    Toch wel een wat mindere tocht vandaag, daarbij nog wat lichamelijke mankementjes, al met al niet zo'n fijne dag
    Hopelijk vanavond wel lekker eten op zn Italiaans
    Hopelijk morgen weer een betere dag
    Eet ze, slaap ze
  3. Eva:
    13 juni 2022
    Wat apart dat je op zo veel plekken komt en het overal zo uitgestorven is. Zo kom je nooit aan je kopje koffie en lekkere avondeten. Morgen is het dinsdag, hopelijk gaat het dan beter.
  4. Malkita:
    13 juni 2022
    Waar zijn nou die lekkere caffee und Kuchen als je het net nodig hebt…Waardeloos dat zoveel dicht is!!
    Hopelijk heb he vanavond lekker gegeten en zal je lekker slapen ZONDER lawaai van die F zoveel!
    Gutenacht liebes💋
  5. Robert Sandelowsky:
    14 juni 2022
    Viel zu hören nichts zu sagen und dasz alles auf leren magen. Echt een dag waarop je buren zeggen Scheisse!
    Dan kan het morgen alleen maar beter zijn.
  6. Nathanya Sandelowsky:
    14 juni 2022
    Veel succes op deze nieuwe dag. Wie weet kom je vandaag met leven tegen een vooral een café dat open is😀
  7. Ron Sandelowsky:
    14 juni 2022
    Is dat land uitgestorven?

Waar zijn toch die ruim 80 miljoen inwoners?

Oh natürlich ja, versteckt in all diesen Bierkellern
  8. Martijn:
    14 juni 2022
    Je wordt door de geslotenheid gewoon tot hangjongere veroordeeld!
  9. Pa Gerrits:
    14 juni 2022
    Toch aardig van die mevrouw om een ander onderkomen voor je te regelen supermarkt midden in de weilanden? mmm wat een service.
    De bus naar Trier?
    Pas op hè met meer kilometers maken.
    Sterkte morgen.
    Groetjes